De 3 kritische dingen die je moet doen voordat je jouw nieuwe website aan de wereld aankondigt.

I. Vraag om feedback (van mensen die je niet mogen)

Je bent enkele weken of zelfs maanden bezig geweest met het ontwikkelen en verfijnen van uw nieuwe ontwerp. Je bent waarschijnlijk zo vertrouwd geraakt met de nieuwe pagina's dat je sommige elementen over het hoofd ziet die andere mensen misschien verwarrend vinden.

Het vragen om feedback aan je beste vriend, die jou het beste in de wereld toewenst, is misschien niet de juiste persoon. 😅

Neem in plaats daarvan contact op met iemand die wreed eerlijk is of je zelfs eigenlijk niet zo mag. Waarom? Omdat ze geen enkel voordeel hebben om je te vertellen dat jouw website er mooi uitziet en dat je niets beters had kunnen doen.

Ze overdrijven misschien met hun criticus, maar het is nog steeds betere feedback dan: "Oh, wow, het ziet er erg mooi uit!"

II. Observeer hoe mensen jouw website gebruiken

Je kent dat oude gezegde: Luister niet naar wat mensen zeggen - kijk uit wat ze doen In plaats van vragen te stellen, moet je observeren hoe mensen jouw website gebruiken. 🧐 Je kunt dit doen door iemand jouw nieuwe webdesign op laptop of telefoon te laten zien en over hun schouder te kijken. Kritische gebieden om op te letten zijn;

  • Hoe ver scrollen ze op je pagina's?
  • Bij welke secties komen ze vast te zitten en verlaten ze de pagina's?
  • Lezen ze de inhoud of scheren ze er gewoon doorheen?
  • Waar hebben jouw gebruikers op geklikt en waar niet omdat ze de knop mogelijk niet zien?

III. Wees klaar om nog wat meer wijzigingen aan te brengen

Ja, we haten het je te vertellen, maar... Jouw website is nooit af

Als je je inzet om jouw bedrijf online te laten groeien, dan moet je stoppen met het behandelen van jouw website als een cv of bedrijfsbrochure, maar moet je het bekijken als een marketinginstrument.

Het is een feit, traditioneel webdesign met een "finish en vergeet" projectmentaliteit zal jouw bedrijf op de lange termijn schaden. In plaats van het herontwerpen van jouw website van A tot Z om de 3 jaar, moet je een meer liquide aanpak hanteren en deze elke maand een beetje bijwerken.

Natuurlijk, op basis van de feedback en het gedrag van jouw websitebezoeker, niet omdat je denkt dat het niet mooi genoeg is.

Oké, nu ben je klaar om jouw nieuwe website te promoten en het verkeer, de leads en de verkoop te stimuleren.